Czy wstawianie implantów jest bolesne?

Zastanawiasz się nad zabiegiem wszczepienia implantu dentystycznego, lecz obawiasz się bólu nie do zniesienia? W takim razie, już na samym początku chcielibyśmy Cię uspokoić! To nie jest bolesne. Dzięki rozwojowi współczesnej stomatologii, zabieg implantologiczny może odbyć się z całkowitym wyłączeniem bólu. Aktualnie na rynku dostępne są bardzo skuteczne znieczulenia, które sprawiają, że pacjent, na którym przeprowadzany jest zabieg nie odczuwa żadnych nieprzyjemności. Jednakże jak wygląda sprawa bolesności już po ustąpieniu działania znieczulenia? Przeczytaj niniejszy artykuł, dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj również: Czy można zrobić implanty na NFZ?

Przebieg wszczepiania implantów

Proces wszczepiania implantów zębowych Poznań to dla wielu pacjentów prawdziwa zagadka. To właśnie z tego powodu zazwyczaj pojawiają się obawy dotyczące tego, czy wspomniane działania są bolesne. W istocie wszczepianie implantów rozłożone jest w czasie. Pierwszy zabieg chirurgiczny polega na wywierceniu w kości specjalnego otworu, w który następnie zostaje wkręcona tytanowa śruba. Dopiero po jej pełnym zagojeniu się i umieszczeniu w miejscu implantu śruby gojącej można rozpoczynać proces zakładanie korony, czyli widocznej części implantu. W międzyczasie następuje także proces osteointegracji, czyli zrastanie się implantu z kością.

Jak ograniczyć bolesne odczucia?

Stosuj się do kilku zaleceń, które pozwolą Ci uniknąć nieprzyjemnych doznań w postaci bólu. Oto lista najważniejszych z nich:

• przez dwie godziny po zabiegu zrezygnuj z jedzenia;
  • po dwóch godzinach od zabiegu stosuj zimne okłady, które zminimalizują obrzęk;
  • nie dotykaj rany;
  • do 8 godzin po zabiegu nie płucz ust.
  • Przez 14 dni od zabiegu nie uprawiaj aktywności fizycznej.
  • W przypadku dolegliwości bólowych przyjmuj wskazane przez lekarza środki przeciwbólowe
  • Jeśli lekarz nie zalecił inaczej — nie szczotkuj okolic implanta przez okres od 10 do 14 dni.
  • W następnym dniu po zabiegu zacznij płukać jamę ustną wskazanym przez lekarza panem. Jeśli nie zalecił inaczej — trzy razy dziennie.

Implanty zębów Poznań – ból po zabiegu

Dla wielu pacjentów bardzo istotną kwestią jest samopoczucie po zabiegu, a nie tylko w jego trakcie. Po zabiegu, kiedy przestanie już działać znieczulenie, mogą pojawiać się umiarkowane dolegliwości bólowe. Aby móc się z nimi uporać, pacjentowi zostają przepisane doustne leki przeciwbólowe. Wspomagająco można stosować także miejscowe zimne okłady. Nasilenie bólu może być różne w zależności od osoby, jednak nie powinien on uniemożliwiać codziennych czynności.

Pomimo obaw można bez obaw stwierdzić, że wszczepianie implantów nie jest zabiegiem bolesnym. Na wszystkich jego etapach zostaje nam podane znieczulenie miejscowe, dlatego też zabieg jest całkowicie bezbolesny dla pacjenta. Ból po zabiegu nie jest natomiast bardzo uciążliwy i może być z powodzeniem niwelowany przez przepisane przez lekarza doustne leki przeciwzapalne i przeciwbólowe.

Warte uwagi: Jak przebiega zabieg implantacji?