Periimplantitis

Periimplantitis to zapalenie wokół szyjki implantu, wywołane bakteriami, które gromadząc się, tworzą tzw. biofilm.

Stan zapalny, nieleczony, może powodować dezintegrację implantu zębowego, czyli jego utratę.

Periimplantitis to obecnie jedno z podstawowych zagrożeń współczesnej implantologii.

Przyczyny powstania periimplantitis

Wyniki wieloletnich badań nad zapaleniem wokół implantu wskazują na główne przyczyny periimplantitis, którymi są:

• zła higiena jamy ustnej,
• zaburzenia okluzji,
• choroby ogólne wpływające na proces wgajania
(m.in. cukrzyca i osteoporoza),
• stres,
• czynniki genetyczne,
• palenie papierosów (nikotynizm)
• stan zapalny kieszonek dziąsłowych wokół zębów
własnych pacjenta.

Palacze i inne grupy podwyższonego ryzyka.

Palenie papierosów, cukrzyca czy osteoporoza zwiększają ryzyko wystąpienia periimplantitis.

Badania wykazały, że nikotyna zawarta w produktach tytoniowych powoduje niedokrwienie tkanek czyli anemizację tkanek.

W wyniku czego wszczepiony implant wolniej się wgaja, spowolnione są procesy osteointegracji czyli łączenia się implantu z kością pacjenta.

Palenie tytoniu zmienia również mikroflorę jamy ustnej prowadząc do wzrostu ilości bakterii beztlenowych i zwiększenia aktywności bakterii odpowiedzialnych za periimplantitis.

Te niekorzystne procesy mogą doprowadzić do utraty implantu czyli jego dezintegracji.

Właśnie dlatego u osób z grupy podwyższonego ryzyka rekomendowane jest stosowanie BIOAKTYWNYCH IMPLANTÓW HYBRYDOWYCH, które dzięki zastosowaniu dwóch różnych powierzchni oraz kwasu hialuronowego ograniczają występowanie periimplantitis.

Dowiedz się więcej o BIOAKTYWNYCH IMPLANTACH HYBRYDOWYCH >

Leczenie periimplantitis.

Działania prowadzone przez naukowców ekspertów i praktyków Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Chirurgii i Implantoprotetyki Stomatologicznej (EDI OSIS) skupione są na zniwelowaniu niekorzystnego efektu stanu zapalnego.

Naukowcy tacy jak prof. M. Simion, Massimo / Benigni, Marco / Hezaimi, Khalid Al / Kim, David M. prowadzą intensywne badania i obserwacje nad procesem łączenia się implantu z kością tzw. BIC.

Okazuje się, że większość obecnie stosowanych implantów o powierzchni szorstkiej sprzyja powstawaniu bakterii.

Wyniki badań pozwoliły na wyprodukowanie przez firmę iRES nowej generacji implantów – IMPLANTÓW HYBRYDOWYCH, które minimalizują efekt perimplantitis.

Dlatego implanty hybrydowe jako jedyne uzyskały rekomendacje EDI OSIS.

Dowiedz się więcej o IMPLANTACH HYBRYDOWYCH >

WIĘCEJ O WYNIKACH BADAŃ NAD PERIIMPLANTITIS >